Sunt „frumi”


Ştiţi genul acela de persoane care, decât să-ţi facă un compliment, preferă să-şi înghită limba? Dar celălalt gen – cei care te complimentează în exces, de la un moment dat începi să te gândeşti serios că urmează să-ţi ceară bani cu împrumut? Oare când, cum şi de ce trebuie servit un compliment ca să te facă să te simţi bine, şi nu penibil? Dar oare nu e şi mai penibil să faci un compliment fără fundament? Astea erau nişte întrebări la care, până recent, ştiam să răspund. Acum vreo câteva zile însă, am fost depăşită de situaţie şi am fost obligată să mă declar învinsă…
În nopţile mele de insomniacă, navighez aiurea pe facebook. Când literele încep să se încalece şi frazele devin de neînţeles, mă mulţumesc să mă uit la poze, de obicei ale unor necunoscuţi. Nimic nu mi se pare mai relaxant decât să fac pe profilerul – e de ajuns să derulez două-trei postări şi ştiu exact cu cine am de-a face. Şi am o plăcere uşor kinky să mă uit pe pozele personale, de familie în special, alea mi se par cele mai juicy: Cu iubi la Predeal; Pisi meu I luv’ you; Io, Tytel şi noul nostru X5… Iar pozele de la nunţi mi se par fabuloase. Recent, una dintre ele mi-a atras atenţia în mod special. Era o fotografie de grup, iar protagoniştii erau de pe undeva de prin Moldova (aş fi ghicit oricum, fiindcă toţi nuntaşii, fără excepţie, aveau câte-o sticlă în mână). Deşi toată gaşca era de senzaţie, n-am mai putut să-mi dezlipesc ochii de pe mireasă. Oameni buni, n-aş vrea să mă înţelegeţi greşit, probabil că sunt ultima persoană care ar avea dreptul să-i judece pe alţii, dar să dea naiba dacă femeia aia nu era moartea pasiunii. Din fotografie mă privea o huidumă încruntată înfăşurată într-un balot întreg de dantelă. După ce că nu o ajuta fizicul, rochia aia mai avea şi volane peste volane. Iar braţele, care păreau a fi două bucăţi de parizer legate cu sfoară, erau dezgolite. Uitându-mă mai bine, parcă avea şi o umbră de mustaţă… Altfel, semăna perfect cu proaspătul ei soţ, şi el avea mustaţă şi sâni de aceeaşi mărime. Cu toate astea, n-am râs, că nu e frumos să râzi de oamenii pe care nu i-a răsfăţat mama-natură, în schimb, când am citit comentariile… “Frumoşii lu’ naşa”, “Eşti superbă, ai o rochie suuuuper”, “O mândreţe de ginerică”, “Eşti frumi rău” şi, cireaşa de pe tort, “Să faceţi copii mulţi şi frumoşi ca voi!”. Am râs. Mult. Ca nesimţita, cu gura până la urechi.
După ce mi-am revenit, m-am gândit cum de pot unii oameni să te complimenteze cu atâta seninătate, când evidenţa îi contrazice. Dar dacă ei chiar cred ce spun? Nu, nu, în cazul de faţă era imposibil! Au crezut, n-au crezut, au fost sinceri sau ipocriţi, până la urmă i-au făcut pe oamenii ăia fericiţi, asta era clar. Şi totuşi, cum pot unii să… Chestia asta mi-a lăsat un gust neplăcut şi multe semne de întrebare. Râsul mi-a ieşit însă pe nas fix a doua zi.
Pe aleea blocului, mă întâlnesc cu un vecin şi prieten din copilărie. Îmi zâmbeşte de departe şi mă abordează, plin de entuziasm:
– Oanaaaa! Ce faci, Oana? Tot frumoasă ai rămas!
În prima fază, chiar m-am îmbujorat puţin, dar… brusc, prin faţa ochilor mi-au defilat poza cu pricina şi comentariul lu’ năşica de pe facebook: “Eşti frumoasă, miresică!”.
Ajunsă acasă, după ce m-am studiat în toate oglinzile din faţă şi din profil, am plâns juma’ de oră. Pe urmă, mi-am epilat mustaţa. Iar de azi, sunt la dietă.

13 comentarii

  1. Astea-s mici gogosele de PR fata de gogoasa aia mare cu „te iubesc”. De regula atat de uzat incat ar mai merge peticit cu vorbe noi. Nu de alta, dar a ajuns sa fie spus inclusiv in loc de „la revedere” cand ti se inchide telefonul.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Din pacate, uneori suntem nevoiti sa mintim frumos, daca asta aduce bucurie cuiva, sau mai indulceste o amaraciune. Eu, una, nevazand la mine calitati demne de complimentele cuiva, sunt pregatita pentru o astfel de situatie cu raspunsul promt: „Te cred, ca si eu mai mint cateodata!” (Ma gandesc… cum ar suna un compliment sincer pentru biata mireasa?… Cam asa: „Esti cea mai frumoasa huiduma mireasa din lume!”)

    Apreciat de 1 persoană

  3. „Frumi miresica” este de fapt o „super” mireasa… pentru ca face cat 2-3 la un loc. Iar, umbra de mustata si incruntarea desavarsesc poza unei viitoare neveste „asumate”. Uite ca am putut sa-i fac mai multe complimente sincere! Si nici nu sunt ruda cu nasa.

    Apreciat de 1 persoană

  4. :))) M-am distrat maxim… Am fost si eu la o nunta cu miri de calibru mare. „Miresica” (culturista!) semana cu Frumi a ta, da’ „n-avea nici toate tiglele pe casa”… Cand nu manca – „dansa”. Cu exceptia norocosilor din orchestra, n-a scapat niciun barbat de-acolo „nedansat” – adica neologit… Si a trebuit sa-i pupam „cazmaua” si s-o complimentam. 😦 O nunta cu amintiri puternice! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

