La mulţi ani! E ziua ta?


Recunosc, am o memorie jalnică şi, din păcate, în ultima vreme mă părăseşte tot mai des în momente cruciale. Nu e de mirare, aşadar, că azi am intrat în panică încă de la primele ore ale dimineţii, de teamă că o să uit iar de mulţi dintre sărbătoriţii zilei. De altfel, dintre toţi prietenii mei, doar patru pot confirma că nu i-am uitat niciodată, şi asta pentru că sunt născuţi pe 8 martie, 1 aprilie, 11 septembrie şi 25 decembrie… Ca să nu mă mai fac de râs, am luat-o metodic: Facebook, mail, agenda telefonică şi, de data asta, sper că mi-a ieşit.
În fine, pour la bonne bouche, am lăsat-o la urmă pe Gabi, mama unei prietene, o tipă mişto, cu un umor fabulos, convinsă fiind că o să mă facă să ies din starea proastă în care m-am cufundat de o săptămână încoace. Zis şi făcut! Mi-a răspuns extrem de repede, chestie care mi-a cam dat peste cap recitalul de urături (Doamne, nu mă pricep deloc la asta, mă simt îngrozitor de stânjenită!), dar în mod sigur tracul meu a scurtat momentul jenant. Apoi, pe repede înainte, ne-am pus la curent cu evenimentele din viaţa personală din ultimele luni. Mie mi-a luat circa 30 de secunde… Apoi i-am zis din nou:
– Doamne, Gabi, ce mă bucur că, de data asta, nu te-am uitat… În capul meu, eşti mama Aurei, nu Gabi, deci cred că e prima oară când te sun să te felicit de Sfinţii Mihail şi Gavril.
– Scumpo, şi eu mă bucur, mai ales că nu te-am auzit de mult.
– Ştii, stau tot mai prost cu memoria…
– Da, păpuşă, da’ tu eşti tânără, stai să ajungi ca mine!
După aia, m-am gândit să-i împărtăşesc ultimele noutăţi pe care le-am aflat de curând de la amicul meu psiholog.
– Auzi, am o veste îmbucurătoare pentru noi, ăştia, tutungiii înrăiţi. Cică s-a descoperit că fumătorii au şanse sub 1% să facă Alzheimer, deci, vezi, e bun şi fumatul la ceva.
– Şi eu care voiam să mă las…
– La fel am zis şi eu, dar – că întotdeauna e un “dar” – cică asta nu ne scuteşte de demenţă senilă şi alte tipuri de ramolisment. La naiba, când găsisem şi eu o scuză să fumez… La naiba! Uf, fir-ar să fie şi mai zic şi cu draci, tocmai azi, când e sărbătoare.
– Aoleu, e sărbătoare azi?

La mulţi ani, prieteni! Şi vă rog să mă iertaţi dacă am uitat pe vreunul dintre voi. După cum vedeţi, fumatul nu ajută…

14 comentarii

  1. La multi ani, Gabi! Sa stii ca au mai patit-o si altii… Si pe tine, Oana, te-nteleg. De teama sa nu uit pe cineva, mi s-a intamplat sa-i felicit nu numai pe sarbatoritii zilei… Si acum mai asteapta unii miei de la mine. Ar fi o solutie… sa ne rugam prietenii sa ne sune ei, cand e cazul, ca sa le spunem „La multi ani!”. 🙂
    Inca nu e totul pierdut, daca mai stim cum ne cheama… 🙂
    Profit de ocazia asta sigura, si le urez tuturor sarbatoritilor zilei sanatate si multi ani fericiti!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Aveam un coleg care se distra copios pe seama zăpăcelii mele, uneori râdea cu lacrimi. La patru ani după ce mi-am schimbat eu jobul și n-am mai fost colegi, am întrezărit oprtunitatea să-l dau gata cu memoria mea: ținusem minte că era născut pe 22 martie 1962; iată, împlinea 50 de ani. Îl sun: „La mulți ani, Viorele! Cum te simți la 50 de ani?” „Nu știu, soro, ți-oi spune mâine. Azi suntem în 21.” Și dă-i și râzi, și dă-i și râzi…

    Apreciat de 2 persoane

  3. Eu am noroc ca am agendele personale respectiv cum urmeaza:
    mama cand e ziua lu’ tata, frate, socri, copii, cununie, nunta, etc., tata cand e a lu’ mama, soacra cand e ziua tuturor ca deaia e soacra 🙂 O draguta dealtfel, facebook pentru cei care vor sa fie felicitati de zile de nastere, care au nume cu renume ghinion daca nu are chef sa tot auda La multi ani! Si cum vad ca nu mi-a ajuns si mi-a trebuit si blogareala. Asa ca La multi ani drigi bloggeri sarbatoriti!

    Apreciat de 1 persoană

    • Le aveam și eu pe toate în agendă, dar la fostul telefon, din cauză de malfunction, am pierdut tot într-o zi. Disperată, am rugat populația pe mail și pe fb să-mi trimită prin SMS numerele de telefon, că nu mai aveam în agendă decât numere fără nume. Mi le-au trimis rapid, cei mai mulți fără nume: „uite nunărul meu!” 😄😄😄

      Apreciază

Lasă un răspuns

