Nutella de la miezul nopţii


CremaOricâte păcate aş avea, nu mă trezesc niciodată, dar niciodată, în creierii nopţii ca să dau iama în frigider. Asta poate şi pentru că mă culc de obicei pe la trei dimineaţa, cu stomacul plin… Ieri însă, m-am dezis fără voia mea de bunul obicei. După ce am scris pe blog despre chinurile în care mă zbat de trei zile, prietenii mei s-au simţit datori să-mi dea o mână de ajutor, aşa că mi-au recomandat călduros o mulţime de pastile antiinflamatoare, fiecare dintre ele un adevărat panaceu. Şi pentru că mi-a fost greu să mă hotărăsc, le-am luat pe toate. Ah, nu aşa, la întâmplare, ci după o schemă de tratament proprie, care nu putea să dea greş, doar am făcut Medicina la ID, cu specializare online pe Google – Sfatul medicului (secţia Gratuit). E lucru ştiut că pastilele astea te ajută într-un loc şi te vatămă în alte cinci, aşa că m-am şi alimentat corespunzător, ca să nu mă pricopsesc cu vreun ulcer. Cocktailul a funcţionat perfect, m-am liniştit. Mult mai târziu, când m-am trezit cu artificii în stomac, aveam să realizez că fusese unul Molotov. Înainte de 12 noaptea, am înţeles în sfârşit de ce în toate prospectele, pe lista de atenţionări, scrie “a nu se conduce utilaje şi autoturisme” – am adormit buştean, cu ochelarii pe nas şi cu telecomanda în mână.
Pe la 3, m-am trezit dintr-un coşmar îngrozitor. Era război… Cineva mă împuşcase, dar nu mă lăsam nici eu. Cu un pistol care semăna ciudat de mult cu telecomanda de la Samsung făceam ravagii. Din păcate, am călcat pe o mină antipersonal… M-am trezit strigând, şi nu era ceva eroic, de genul “Liberté, fraternité, egalité!”, ci doar un biet “Aoleo, mamă!”. Explozia fusese cât se poate de reală, doar că se petrecuse la mine în stomac, iar acum căuta o cale de evacuare. A găsit-o! Simţeam că scot flăcări pe gură, iar gustul de metal oxidat era inegalabil… În creierii nopţii, stăteam pe marginea patului, mă ustura stomacul… şi-mi fătase pisica în gură. (Aşa, off-topic, iată un alt mit cinematografic care ar trebui demontat: Să-mi spună şi mie cineva dacă, trezit la 5 dimineaţa, cu gura coclită, îi vine să se pupe franţuzeşte cu partenerul/partenera, aşa cum fac ăştia prin filme!)
În fine, paharul cu apă băut nu mi-a ajutat la nimic, aşa că m-am hotărât să-mi încalc unul dintre principii (am doar două) şi am dat buzna la frigider. Trebuia să mănânc ceva dulce, dar în momentul ăla! Aşa, pe întuneric, am început să pipăi borcanele de pe uşa marelui alb. În scurt timp, am dat peste unul a cărui siluetă îmi părea foarte familiară şi am exclamat fericită: Nutellaaaaa! Am luat o linguriţă, am desfăcut borcanul frisonând şi plescăind anticipativ, am deschis gura, dar, ca să amân puţin momentul (asta e chestie tipică gurmanzilor, ce ştiţi voi?!), am dus linguriţa întâi la nas, ca să-i adulmec parfumul. Măi să fie… Parcă nu avea miros. Ce putea să fie, doar era în frigider?! “La naiba, eu gust!” Am pus limba pe maglavais şi, simţindu-i cremozitatea, m-am liniştit. Mă pregăteam să înghit conţinutul linguriţei, când… În următoarele 5 secunde, limba mea a refuzat să mai intre în gură. Cred şi eu, nu mai avea loc. Am fugit la întrerupător şi am aprins lumina. Apoi, m-am aşezat pe un scaun şi, privind la borcan ca Hamlet la craniul lui Yorick, am declamat îndurerată: 40 de grame de boia de ardei iute; 40 de grame de pudră de ghimbir; 300 de grame de ulei de cocos… Morţii mă-tii de alifie antireumatică!

P.S. Acu’, că v-am dat reţeta de cremă handmade, e bine să reţineţi că e doar pentru uz extern. 🙂

14 comentarii

  1. Nu am rîs demult cu atîta poftă, îți mulțumesc din suflet pt. Talentul tău nelimitat din născare pe care in sfîrșit te-ai hotărât să îl share cu ăștia ca mine lipsiți de talente … Numa’ mîine nu-i poimâine și ne vedem cu ajutorul Bunului Dumnezeu, de abia aștept și eu❤❤❤💋😚😃😻

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

