Veta, mi-ai stricat chiuveta!


Chiuveta

Sunt o doamnă! Şi, ca orice doamnă care se respectă, am în casă şi o femeie bună la toate, să-i zicem… Veta. Ei bine, eu şi Veta ne cunoaştem de o viaţă, istoria noastră se pierde în negura vremurilor, aşa că nu-mi mai amintesc cu precizie cum m-am pricopsit cu ea. La început, am fost foarte încântată – nu ştiu dacă a vrut să facă impresie, dar muncea Veta mea de rupea, era combina “Gloria”, nu alta. Spăla, călca, gătea, făcea piaţa, şi toate astea pe o sumă modică. Până nu-şi termina treaba, nu mânca şi nu se odihnea, era de o conştiinciozitate ieşită din comun. Toate prietenele mele mă invidiau pentru infatigabila Veta. Cum ziceam, asta a fost la început…

De vreo doi ani, bănuiesc că Veta mea a aderat la vreun sindicat al femeilor de serviciu, pentru că s-a autointitulat cleaning manager şi nu mai munceşte aşa, oricum. Acum vrea două mese calde pe zi, pauze de 30 de minute între fiecare cameră dereticată şi cafea la discreţie. Ca să nu mai spun că s-a nărăvit şi la câte-un păhărel…

Conflictul între noi a luat amploare recent, când unul dintre musafirii mei mi-a atras discret atenţia asupra rateurilor pe care începuse să le dea menajera familiei. Nu, nu mi-a spus în faţă, dar seara, când am deschis televizorul, am văzut chiar şi fără ochelari un mesaj cât se poate de explicit pe ecran: PRAF. De atunci, eu şi Veta suntem ca şoarecele şi pisica. Eu îi caut nod în papură cu fiecare ocazie, iar ea mă tratează cu un dispreţ suveran, care-mi dă de înţeles că oricum n-am ce face, că sunt la mâna ei.

Mă uit la ea şi-mi vine să plâng… Acum câţiva ani, zbârnâia prin casă, acum o găsesc tot timpul la bucătărie, cu cafeaua în faţă, vorbind la mobil. Pe banii mei! Tot pe banii mei a luat şi proporţii, iar chestia asta mă scoate din minţi, fiindcă îi ia un sfert de oră să se aplece şi alt sfert de oră să se ridice sprijinindu-se în mop! Am ajuns să mă rog de ea ca de nu ştiu ce ca să spele trei farfurii şi chiar mi-a spus cu tupeu că să zic mersi că nu mă pune să-i fac carte de muncă…

Astăzi însă, am prins-o cu ceva nasol, aşa că o s-o am la mână pentru multă vreme. A trântit vasele murdare în chiuvetă, a dat drumul la apă şi s-a dus în sufragerie, să se recreeze la televizor, în pauza ei “legală”. Când am intrat în bucătărie, totul plutea. Chiuveta se înfundase şi apa cu zoaie se prelinsese pe jos. O juma’ de oră am pompat în chiuvetă şi altă juma’ de oră am dat cu mopul pe jos, de am crezut că fac infarct.

Femeia asta mi-a mâncat zilele! E leneşă, neglijentă, plină de pretenţii şi cred că a început să mă şi vorbească pe la spate. Cu toate astea, nu pot să o concediez. În primul rând, pentru că, într-un mod ciudat, ţin la ea, în al doilea rând, pentru că Veta… sunt eu!

 

14 comentarii

  1. :)) Fii si tu mai ingaduitoare cu Veta, ca e simpatica foc!, si am ras cu pofta. A mea a cam imbatranit, si face niste trasnai… de tot rasu’-plansu’! Si, mai grav, a inceput sa uite ca ea sunt eu. Sau invers? 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. Vezi ce naspa ca nu mai sunt baile publice deschise… Nu mai scria nimeni maine de Dorel. :)))Am alergie la meseriasi! :))) Odata am chemat pe unu sa-mi vopseasca. Zugraveala lui a fost precum pisatul boului, si nu exagerez. A reusit sa-mi vopseasca roleta de la geam si espressorul de cafea ( din albastru metalizat, l-a facut alb). :))

    Apreciat de 1 persoană

  3. „Cum am iesit din rahat?” „No shit!” 😀 Deja tremura inima-n mine, prea mi-au venit repede titlurile astea… Data viitoare, te rog sa te intrebi ce-as scrie daca as castiga la loterie! Iar titlul o sa fie: „Cum am calcat in rahat!” 😀 😀 😀

    Apreciază

Lasă un răspuns

