Bloguleţ de grăsuţă


Pe vremea când încă mai speram că n-am făcut Psihologia degeaba şi citeam tot ce-mi cădea în mână în materie, am descoperit un celebru psiholog şi psihiatru ale cărui best seller-uri umpleau rafturile librăriilor. Omul îşi povestea cu umor şi pe înţelesul oricărui profan experienţele, dintre care unele erau de-a dreptul material de filme horror. Avea o întreagă panoplie de deranjaţi, care mai de care mai obsedat, mai plin de fobii sau cu personalităţi multiple… Mie cel mai mult mi-a plăcut unul care era atât de speriat de singurătate, încât avea permanent musafiri la masă (împăiaţi). Se pare însă că celebrului shrink cel mai tare i-a dat de lucru o pacientă obeză. De ce? Fiindcă omul, primind-o la terapie, şi-a dat seama că avea o problemă cu oamenii graşi, mai bine zis, îi repugnau. Aşadar, a fost, se pare, cea mai mare provocare a carierei sale – în cele din urmă, cei doi s-au “vindecat” reciproc. Pfuaaaa! Chestia asta m-a băgat brusc într-o disonanţă cognitivă fără precedent. Mâncam şi plângeam, mâncam şi plângeam… În cazul meu, era şi mai nasol. Eu, ca viitor psiholog, mă uram pe mine, fiindcă eram grasă. De fapt, la vremea aia, grasă eram doar în capul meu, ceea ce era şi mai nasol. Ca atare, am fost nevoită să iau măsuri şi, cu ajutorul internetului, în următoarea jumătate de an m-am ocupat cu predilecţie cu efectuarea unui studiu exhaustiv pe site-urile de profil. Cele trei kilograme pe care le aveam în plus le-am dat jos într-o săptămână, însă lumea asta a grăsuţilor mi s-a părut atât de fascinantă, încât am rămas pe-acolo.

Evident, întâi am fost atrasă de reclamele care promiteau slăbiri miraculoase. Le-am studiat pe toate: pastile cu ceai verde, cu oţet, cu ananas, cu cafea verde, cu cetonă de zmeură… Toate erau recomandate de unu’ dr. Oz şi cu toate slăbise una Minodora. Iniţial, “topirea kilogramelor” (ador sintagma asta, mă face să mă gândesc la jumările pe care le făcea mamaie) se producea în ritm de 1 kg pe săptămână. După ce s-au înmulţit firmele care vindeau hapuri de-astea şi a crescut concurenţa, brusc s-au inventat noi metode şi deja slăbeai 1 kg la 3 zile, apoi 1 kg pe zi şi, în cele din urmă, 10 kg pe săptămână. Hmmmm, deci 40 de kilograme într-o lună. Îmi mai rămâneau 25 de kilograme cu tot cu oase. Am renunţat, nu de alta, dar nu-mi ajungeau banii să-mi schimb garderoba. Trebuie să recunosc că m-am cam ofticat, fiindcă în fine aş fi putut să mă îmbrac şi eu de la Zara…

După ce am renunţat la medicamente, m-am gândit să caut diete. Şi astea erau fără număr. La fel şi prozeliţii lor, împinşi de foame la fanatism. Deşi acum sunt mama dietelor, nu o să vă recomand nimic, dar o să vă dau totuşi un sfat: fraţilor, feriţi-vă ca de naiba de diminutive! Dacă vedeţi pe undeva site-uri de slăbuţe, grăsuţe, mămici, miresici, nu daţi click! O să deveniţi invitaţi permanenţi în “căsuţele” lor, ăia o să va împăieze şi o să vă aşeze la mesele lor cu mâncare low fat! În general, pe site-urile astea există câte-un guru autointitulat, de obicei o duduie care a slăbit 70 de kilograme şi care acum se menţine. Ştiţi cum sunt ăştia de fapt (da, sunt şi bărbaţi printre ei)?! Inflexibili şi plini de ură. La fel ca fumătorii care s-au lăsat. Oamenii ăştia, care până mai ieri mâncau un porc la micul dejun, au devenit peste noapte ponderaţi şi s-au apucat să predice avantajele unei diete echilibrate, evident dieta lor. Ce contează că nu sunt medici şi nici nutriţionişti? Ei ştiu pur şi simplu ce-i mai bine pentru tine! Toată noaptea visează mâncare, iar ziua sug câte o felie de lămâie cu apă plată şi te obligă şi pe tine să trăieşti la fel de sănătos. Crezi că îţi vor binele?! Aiurea! De fapt, vor să suferi şi tu la fel ca ei, vor să simţi şi tu ce simt ei, să-ţi curgă balele de poftă şi să nu poţi mânca. De unde ştiu asta? La naiba, am ţinut o mie de regimuri! Apropo, aţi observat că pe aceste tărâmuri ale cumpătării nimeni nu mănâncă?, e un cuvânt tabu, toată lumea papă.

Trebuie să mai spun că între aceste site-uri există o interconexiune pe care iniţial n-am remarcat-o, dar acum aş putea scrie pe tema asta o adevărată teorie a conspiraţiei. Deci… Începem cu miresicile, care întotdeauna, dar întotdeauna, vor să slăbească, doar albul îngraşă, na! Atunci, ajung pe site-urile pentru slăbuţe, unde primesc nişte diete rapide, evident cu efect yo-yo, care le ţin totuşi până se întorc din luna de miere. Apoi, miresicile devin mămici de pitici şi, invariabil, se întorc pe site-urile de grăsuţe. Consorţii sunt şi ei, automat, obligaţi să facă foamea, în solidar cu mămicile, şi uite-aşa au apărut şi site-urile de tătici şi, implicit, cele de parenting. Pe astea activează, mămicile, foste miresici şi actuale slăbuţe foste grăsuţe, şi, evident, tăticii de pitici, actuali îngeraşi, viitori… (aveam o rimă, dar vă las pe voi să completaţi!). Am intrat odată pe un site de parenting, absolut din greşeală, dând click pe linkul pus de o mămică grăsuţă. Am avut nefericita idee să-mi spun şi eu umila părere – era o discuţie aprinsă despre cum trebuie trataţi copiii răzgâiaţi – şi din momentul ăla mi-am dat foc la valiză. Juma’ de an m-am uitat în urmă când intram în scara blocului, fiindcă am fost asigurată că-mi ştiu IP-ul şi că, în scurt timp, o să ne cunoaştem personal.

Concluzia cercetării mele de tip cantitativ?

1. Foamea naşte monştri!

2. Monştrii ăia se ascund pe site-urile de parenting.

3. Minodora s-a îngrăşat din nou!

 

20 de comentarii

  1. Mă bucur că ţi-au plăcut „minunatele” urări de ziua ta şi, de asemenea, am savurat cu plăcere „bombonica” cu care ne-ai servit.
    Vindecarea reciprocă mi se pare a fi subiect de teză de doctorat .
    Legat de „grăsuţeeee”, aproape toate femeile au în cap ideea că sunt GRASE…
    De ce afirm acest lucru!!??
    Pentru că, în tinereţea mea, aveam o vecină care îmi spunea frecvent „…vaaaaai ce slaaaaabă eeeeşti!!!!… Şi mie mi se părea că sunt Aşchiuţăăăăă.
    Evident că nu eram slaaaaabă…, era ea GRAAAAAAASĂ… Acest lucru l-am realizat puţin mai târziu, atunci când, am început să mai adaug ceva la greutatea mea corporală. De ce? Pentru că mă apropiam de 50 de ani şi mă lăsasem de fumat…. Am acumulat vreo 8 (opt) kg în vreo 6 (şase) luni… Destul de repede şi de mult. Le-am simţit ca pe nişte poveri (chiar le-am simţit).
    Am început să îmi pun problema, m-am documentat – pe Internet evident – şi am ţinut dieta Dukan vreo 2 luni, timp în care am dat kilogramele acumulate jos.
    A venit începutul de an şcolar, n-am mai avut timp de dietă, mâncam pe apucate şi am pus kilogramele la loc în vreo lună şi jumătate.
    M-am alertat, n-am mai ţinut regim, însă, am început să fiu mai atentă puţin la alimentaţie şi uşor, uşor am început să scaaaad… Am scăpat de 5 kg, nu mă plac, dar dacă mă uit în juuuuur, mi se pare că eu sunt fotomodel. Şi când spun „mă uit în juuur”, mă refer de fapt la fete tinere şi foarte tinere, nu „hodoroage” ca mine.
    Site-urile de şi despre… fac doar muncă de marketing şi vor să ne ia banii… şi nu puţini din păcate. Eu am şi acum o cutie cu Visislim – pe care am dat vreo 60 şi ceva de lei, dar, din care nu am consumat nici măcar o pastilă. De ce? Există explicaţii…
    N-am crezut niciodată până acum doi ani că o să îmi pun problema kilogramelor în plus. Puteam mânca orice, oricât, oricând.
    Se pare că nu scapă nimeni de acest lucru.
    Şiiii… să ştii că nici mie nu îmi plac diminutivele. Le accept acolo unde consider că le este locul. Nu am nimic cu cei care le folosesc, doar că, uneori, mi se pare că aceştia au fost opriţi din evoluţie.

    Apreciat de 2 persoane

  2. Si nu te-ai consiliat, psiholog fiind?
    Ar trebui anexat acest articol la fiecare site de slabit.
    Poate asa s-ar gindi fiecare grasuta sau gras (suna urit grasa, pur si simplu) inainte sa-si distruga ce mai au sanatos prin corp.
    Oare daca si-ar schimba dieta…
    Nu-i cazul meu, ca mie inca mi-e bun costumul de mire de acum 33 de ani.Adica tot aprozimativ 60 de kile am, dar sint multi la care, cu timpul le-a crescut burta cu aceiasi viteza cu care le-a crescut si chelia.
    Nici aici nu ma incadrez pentru ca , tinind cont de ce a spus nevasta-mea la casatorie: daca chelesti si iti lasi burta, divortez!, nu mi-am lasat burta si am in continuare plete-cam albe ele,dar …

    Apreciat de 1 persoană

    • Felicitari, mister! Jos palaria! Si pe mine ma incap blugii de la 18 ani, dar ciclic, cam o data la trei ani, cand slabesc. 😀
      Cat despre doamna ta, sunt convinsa ca nu te-ar lasa nici daca ai face burta si chelie. Am eu asa un feeling… de psiholog.
      P.S. Ca sa nu las o impresie falsa pe aici, trebuie sa spun ca, dupa ce am terminat facultatea, n-am practicat psihologia, iar ca sa te numesti psiholog sunt multe etape de parcurs. Asa, la psihologia comunicarii ma bag, ca m-am specializat ulterior, poate de-aia nici nu vorbesc prea mult. :D.

      Apreciat de 1 persoană

  3. A mea sotie, poate ca e putin implinita, tinind cont de virsta.Si oricum ar fi, tot o iubesc pentru ca impreuna am trecut prin toate si impreuna am ajuns asa cum sintem.Unui om frumos nu-i poti spune ca e urit.Iar sotia mea este frumoasa.Intotdeauna a fost si intotdeauna va fi.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

