Amanta de pe lângă casă


Nu-mi plac oamenii care dau sfaturi neîntrebaţi. Sau care, şi mai rău, se erijează în deţinători ai adevărului absolut, apoi emit sentinţe şi te lapidează fără drept de apel, după ce te-au crucificat înainte la stâlpul infamiei, aşa, ca să simţi din plin oprobriul societăţii. În grupul meu de prieteni nu există nicio persoană care să fi rostit cuvintele: “Dacă aş fi în locul tău, eu aş…”. Nici eu nu le rostesc niciodată. Nu răspund nici măcar la întrebările care încep cu: “Ce-ai face tu dacă ai fi în locul meu?”. Ei, uite că nu sunt în locul tău, deci nu mă pot pune în pielea ta. Şi dacă aş fi, probabil că aş face nişte alegeri şi mai proaste. Pot să te ajut, empatizez cu tine, pot chiar să-ţi furnizez câteva scenarii posibile din punctul meu de vedere, dar nu mă obliga să mă pun în locul tău şi nici să-ţi spun ce să faci! Unii s-au resemnat, alţii s-au supărat şi m-au acuzat de neimplicare, dar în cele din urmă mi-au înţeles cu toţii punctul de vedere. Sunt oameni de care mă leagă o prietenie mai veche de 30 de ani, iar în atâta amar de vreme viaţa ne-a pus pe toţi în situaţii dintre cele mai ciudate. Am prietene măritate de trei ori, femei care şi-au înşelat soţii, dar şi amanţii, prieteni care-şi înşală amantele cu soţiile(!), ba chiar şi o prietenă căreia i-a fugit soţul cu naşa lor de cununie, din fericire nu chiar în noaptea nunţii… M-am gândit adeseori dacă eu aş fi putut să fiu cumva în locul lor. Iniţial, am negat cu hotărâre, dar, după cum spuneam, nu mi s-a dat ocazia să fiu în pielea lor, altfel cine ştie?

Aş vrea să fac un exerciţiu de sinceritate, aşa că azi o să mă ocup (şi preocup) de cea mai detestată “specie”: amanta. Dar nu despre cea “de profesie”, aia e altă mâncare de peşte. Nu am ales întâmplător subiectul, am o prietenă, o tipă excepţională, care e obligată să trăiască având acest stigmat întipărit pe cord şi pe creier. Iniţial, am dat-o pe glumă, încercând să-i abat gândurile negre.

Dragă, conform DEX, amantă înseamnă iubită. Punct! Lumea a simţit însă nevoia să facă o delimitare şi de-aia acest cuvânt a primit o conotaţie uşor perversă şi reprobabilă…

N-am convins-o, a început să plângă.

Sunt o nemernică de amantăăăăăăăă!

Şi el ce e? Bărbatul dedicat familiei, care, într-un moment de slăbiciune, nu şi-a mai putut-o ţine în pantaloni?

Când l-am cunoscut eu, mi-a zis că e despărţit de nevastă, altfel nu mă combinam cu el, îţi dai seama…

Ştiu, dragă, toţi sunt despărţiţi. Fac pariu că are o nevastă nenorocită care nu-i găteşte, nu-i spală hainele şi care îi ia şi toţi banii, ca să nu aibă el cu ce să te scoată la un ceai de muşeţel şi o merdenea sau să-ţi ia o zambilă, bietul de el.

De unde ştii? Ţi-am mai povestit?

Nu, dar am mai văzut filmul asta, cu alţi protagonişti…

Mi-e tare greu să văd că se duce în fiecare seară acasă, chiar dacă ştiu că nu…

Ştiu, ştiu! Dorm în camere separate, n-au nimic de împărţit, în afara apartamentului şi, probabil, a copilului.

Exact aşa mi-a zis şi el. M-am săturat să mă lase singură mereu. Ca să nu mai vorbesc de Paşte, de Crăciun, de vacanţe… Atunci e cel mai crunt.

Ei, ăsta e blestemul… amantei, nu ştiai? Teoretic, nu eşti singură, practic, îţi consumi viaţa aşteptând să sune telefonul, eventual la 2 noaptea, când se duce el la toaletă…

E adevărat că vine aproape zilnic la mine, dar încep să mă întreb dacă nu-i place mai mult cum gătesc decât…

Am auzit bine?! Găteşti, tu, mama take away-ului?

Da, ca să vezi în ce hal m-am tâmpit!

Aici nu pot să te contrazic…

Ce mă fac eu acum? L-aş lăsa, dar m-am îndrăgostit ca o bleagă ce sunt… El insistă să am răbdare şi nu pot să-l presez. Situaţia cu nevastă-sa e foarte delicată, au o casă de împărţit, şi mai e şi copilul… E extrem de ataşat de el, şi-l înţeleg, aş părea o scorpie dacă i-aş cere să-l părăsească.

Şi până când ar mai trebui tu să ai răbdare? Întreb şi eu aşa… Ce faci dacă el se decide peste un an, peste cinci sau peste zece? Sau poate aşteaptă să-i moară nevasta de bătrâneţe, ca să te ia pe tine!

Hai că mă faci să şi râd…

Dă-mi şi mie un argument solid pentru care şi-ar lăsa nevasta aia care îl cunoaşte şi-l suportă de-o viaţă, şi care încă nu l-a dat afară din casă, deşi ştie că are o amantă, ca să facă din tine o femeie respectabilă.

Hai, nu mai ezita!

Eu ştiu? Cred că mă iubeşte… Dar îşi iubeşte şi copilul. Ca pe ochii din cap. Mi-a promis că, după ce termină copilul şcoala, o să aibă o discuţie serioasă cu nevastă-sa şi apoi o să bage divorţ. Chit că pierde casa.

N-am mai avut argumente. Ce naiba era să mai zic? A continuat ea:

Să ştii că nu mă simt deloc bine în postura asta! Oricât de greu mi-ar fi, o să renunţ la el. Am simţit din vocea lui că se simte responsabil pentru copil, iar chestia asta o să-mi stea ca un ghimpe-n suflet toată viaţa…

A început să plângă iar, timp în care eu mă gândeam cu obidă cât de nedreaptă e viaţa asta uneori şi ce-nseamnă să găseşti prea târziu marea iubire. Offfff, ce timing prost! Într-adevăr, problema copilului era una destul de delicată. Şi pentru că era un amănunt care-mi scăpase, m-am gândit s-o întreb:

Auzi, honey, sper că ăla mic nu e la curent cu ce se întâmplă în viaţa lui taică-său. Bietul de el n-are nicio vină şi ar putea rămâne marcat pe veci de chestia asta. Apropo, câţi ani are băieţelul?

30 de ani. Îşi termină acum doctoratul…

 

P.S. În pofida insistenţelor prietenei mele, aş prefera să consideraţi această istorioară ca fiind o ficţiune. 😉

 

23 de comentarii

  1. Doamne, Oana, cat am ras! Nu ma asteptam, in niciun caz, ca baietelul 😀 sa fie un doctorand de 30 de ani… Dar, incet-incet, va veni si vremea cand baietelul va iesi la pensie, si, atunci, taica-sau se va dedica in totalitate prietenei tale… daca o sa-i dea voie sotia, bineinteles! 😀

    Apreciat de 2 persoane

  2. Din pacate dragostea e oarba si prostia nu doare! Iar speranta, nenorocita de ea, moare ultima! Si iata un cerc vicios din care greu se poate iesi… 😦
    Dar ca sa inchei intr-o nota optimista, ca asa ne sade bine pe blog-ul tau, sunt linistita ca ” ala micu’ ” o sa sufere mai putin dupa ce are o discutie cu mami :

    – Mami, ce-i aia amanta ?
    – E o femeie rea, care ne fura din bugetul familiei!
    -Dar amant?
    – Asta dragu’ mamii, este un nene bun, care il ajuta pe tati 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  3. Mi-a placut analiza ta din exterior. Multi dintre noi suntem capabili de asemenea analize. Asa este, din exterior, de cele mai multe ori, lucrurile se vad mult mai clar. Dar cand esti implicat sentimental??? Nu mai vezi nici ca esti mintit, nici ca esti dus de nas, nici…, nici…, nici. Da, intr-adevar, foarte greu de dat sfaturi… Cat despre sintagma „amanta” in astfel de situatie…, greu de spus…, cred ca depinde de partea cui esti…

    Apreciat de 1 persoană

    • De acord cu tine, Nina! Totusi, cred ca mai potrivit ar fi sa spunem „te faci ca nu vezi” sau „nu vrei sa vezi”. Oamenii sunt in stare de concesii incredibile atunci cand isi doresc cu orice pret sa fie fericiti. Asta o stiu din proprie experienta si cred ca toata lumea a trecut macar o data in viata prin asta.
      In general, cand un cuplu nu mai functioneaza, eu nu cred ca trebuie cautat vinovatul, ci vinovatii, iar acestia nu se afla in afara cuplului, ci in interiorul lui…

      Apreciat de 1 persoană

  4. Oana, povestea ta are un miez greu de dus, dar, spusa de tine, recunosc (sa-mi fie rusine! 🙂 ) ca am ras cu pofta… Doamne, fereste pe toata lumea de asa ceva!, chiar si pe „ala mic”, pentru ca niciun doctorat nu te ajuta cand iubesti… 🙂

    Apreciat de 2 persoane

  5. Am intalnit si cazuri de amante care radeau de sotia amantului, considerand-o proasta. Eu as ezita sa afirm una ca asta… Si chiar ma intreb : daca sotia e proasta, iar amanta desteapta, cum se face ca ramane mereu doar… amanta?…..

    Apreciat de 1 persoană

  6. Ok pot sa-l injur???? N-am râs, imi pare rau(nu fiindca as fi fost vreodata in postura ei, dar stiu fete super care au picat in plasa asta si-o „târâie” așa ani in șir😒) dar javra aia ordinara isi bate joc de ea tocmai fiindca stie ca-l iubeste. Vine o varsta cand intri in „joc” si nu prea te mai vrea nimeni si asa ajungi „amanta” pe care oricum n-o va lua de nevasta pentru ca in ceva timp o va schimba cu alta mai tanara….. Si cealalta devine „istorie”….

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

