Hangover & leftover


Nu-mi vine deloc să mă ridic din pat, dar trebuie totuşi s-o fac, nu pot să încep anul zăcând între perne. Mă dor toate, dar ăsta e semn bun, sunt încă în viaţă. Îmi simt capul greu şi gura coclită. Strig în zadar după un pahar cu apă. Într-un final, mi-l aduc singură. Încet-încet, sinapsele mi se activează şi neuronii încep să-şi facă treaba. Mda, se pare că am petrecut de Revelion… Nici măcar n-am băut cine ştie ce, dar probabil că paharul ăla de şampanie a picat ca nuca-n perete peste ginul tonic. La fel şi mâncarea. Aia “light”, pe care am îngurgitat-o în creierii nopţii. Fac greşeala să mă uit în oglinda de la şifonier. O individă cu cearcăne albăstrii şi păr vâlvoi mă priveşte cu duşmănie. Îmi sug burta fără succes, într-o încercare inutilă de a mai drege ceva. Dezastru total. Migrez spre bucătărie, îmi fac o cafea şi îmi prepar repede un mic dejun frugal, de tip comfort food. Carbohidraţii mă energizează. La fel şi cafeaua. Gândesc mult mai limpede. În timp ce trag cu nesaţ din ţigară, îmi aduc aminte că de azi mă las de fumat. Şi de mâncat. Din păcate, mai am trei pachete de ţigări şi un frigider plin. Nu pot irosi alimentele, în Biafra mor copiii de foame şi eu îmi bat joc de mâncare?! Mă uit la pachetul de ţigări. Am nimerit unul pe care scrie că fumatul poate provoca impotenţă. N-are decât!

Mă gândesc totuşi că ar trebui să fac puţină mişcare. Mă mişc… din bucătărie în dormitor. Deschid computerul şi intru pe facebook. La miezul nopţii, am scris un amărât de “La mulţi ani!”. Am vreo mie de notificări. X şi Y au adăugat comentarii la postarea publicată de Z. Şi X, şi Y, şi alţi 3 au adăugat comentarii la postarea publicată de Z. Lui X îi place comentariul tău La mulţi ani! ş.a.m.d. Deci eu le-am scris La mulţi ani!, ei mi-au dat like şi mi-au urat la rândul lor La mulţi ani!, după care eu le-am dat like în semn de mulţumire, iar ei mi-au mulţumit pentru mulţumiri… Nu numai că nu pot să mă las de fumat, dar simt nevoia să şi beau ceva!

Mă întorc la bucătărie. Când să mă reped din nou la frigider, aud o bătaie puternică în uşă. Mă gândesc că o fi vreunu’ căruia nu i-am dat like, dar nu… Era un colindător. Când am deschis uşa, practic mi-a căzut în braţe, incapabil să vorbească, darmite să mai cânte. Nu era emoţionat, era beat. L-am recunoscut imediat, era băiatul cu gunoiul (după cum se autointitulase), mă mai “colindase” şi de Sf. Marie. După ce am reuşit să-l sprijin de uşă, într-un târziu mi s-a adresat: “Ce-aş putea eu să vă mai urez? Ce-aş putea eu să vă mai ureeez? Ce-aş putea eu să vă mai ureeeeez?”. Uite că începuse să şi cânte… I-am dat zece lei, am chemat liftul şi i-am făcut vânt înăuntru. Înainte de a se închide uşile, a scos o sticlă de trăscău, a îndreptat-o spre mine şi mi-a urat fericit: “Hai norooooc şi la mulţi ani!”. Am strigat în urma lui: “Laaaaaic!” şi m-am dus să-mi pun o compresă rece. Dacă-mi trece mahmureala, de mâine mă apuc iar de slăbit şi mă las de fumat. Abia aştept să mă felicitaţi pentru iniţiativă! O să vă mulţumesc negreşit, voi o să-mi mulţumiţi că v-am mulţumit, iar eu…

 

Rectificare (mai mult decât necesară)

Pentru că mama mea e extrem de îngrijorată de panta descendentă pe care a apucat-o personajul meu şi de impresia falsă pe care le-o pot lăsa cititorilor mei, trebuie să fac următoarele precizări: în realitate, sunt o tipă sigură pe mine, nu beau, nu fumez, am 1.73 şi dimensiuni de fotomodel (1.50 numai de picioare), sunt superbă, modestă şi exagerat de deşteaptă. Dar n-ar fi plictisitor să mă ridic în slăvi încontinuu? Nu vreau să fiu singură pe aici… 😀

 

 

10 comentarii

Lasă un răspuns

